Novell/ saga

Madelen och Ronja sitter på ett cafe, då ringer telefonen.
- Hallå! säger Ronja
I telefonen hör det en röst som säger Passa dig! passa dig noga! sedan läggs det på.
- Hjälp vad ska vi göra? Säger Madelen!
- VI ringer Leia! seger Ronja.
Men när de ringer Leia kommer de till röstbrevlådan.
De funderar länge på vad de ska göra. Mer hinner de inte förens Herman hemtar Ronja.
Plöttsligt säger Herman,
- Du ska hålla dig innomhus!
- Varför det? Frågar Ronja
- Darccore är ute efter dig och Icefhigtere!
Då knakkar det på dörren.
- Det är dc! Öppna dörrengenast!
Ronja smyger ut genom ett fönster. " jag måste rädda Ice" tänker hon.
HOn smyger förbi alla ner til stallet, där möts hon av 3 poliser.
- Ursäkta jag MÅSTE ha min häst! Säger Ronja
- Är denna häst eran? frågar polisen.
- JA! Säger Ronja.
- DÅ har jag tyvär dåliga nyheter. Säger polisen och skakar på huvudet.
- Han är försvunnen!
Nästa spännande del kommer ut imorgon! Håll ögonen öppna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ronjakittenstarstarstable.blogg.se

en blogg om starstable

RSS 2.0